Kunt u het vinden? Testdag 12 oktober

Terugblik
21 november 2016

Onze nieuwe website is alweer een paar maanden online. Maar online is niet hetzelfde als klaar! We blijven regelmatig testen om de site te verbeteren. In oktober kwamen er weer klanten bij ons langs. Dat leverde opnieuw nuttige informatie op.

Kunnen gebruikers vinden wat zij zoeken op de website? Dat was deze dag de belangrijkste vraag. We gaven de mensen daarvoor 7 opdrachten. We vroegen ze hardop te denken bij het zoeken. En wij keken vervolgens hoe ze te werk gingen.

De eerste indruk van de website was bij iedereen positief. De homepage lijkt overzichtelijk en duidelijk.  De eerste pagina ziet er mooi uit en de letters zijn prettig leesbaar. Wel vinden de gebruikers dat de berichten en foto’s daar te snel verwisselen. Voordat het bericht helemaal is gelezen, verschijnt de volgende al.

Andere naam

Het onderzoek draaide vooral om het vinden van de informatie
waar men voor komt. Zo vroegen we te zoeken naar informatie over
verkeersoverlast door onze projecten. In plaats van naar Projecten, ging iedereen
naar Storingen en Onderhoud of Actueel. We hebben het kopje Projecten daarom
veranderd in Werkzaamheden.

Van Projecten...

...naar Werkzaamheden.

Vooraf informeren

De laatste tijd hebben een aantal klanten meerdere belastingaanslagen tegelijk gekregen. Dit kwam door bedragen uit vorige jaren die we nog niet hadden bepaald. Maar dat stond niet duidelijk in de brief. Veel mensen snapten daardoor niet waarom dat was. En gingen vervolgens op zoek naar informatie. Maar is die info vindbaar?

De proefpersonen vonden de juiste informatie uiteindelijk, maar het kan eenvoudiger. Zeker in zo’n geval willen mensen snel duidelijkheid krijgen. Eigenlijk moet men hierover persoonlijk bericht krijgen. Dan hoeven ze helemaal niet op zoek te gaan. Voortaan van tevoren de klant informeren dus!

Service en Contact

De pagina Service en Contact is duidelijk verbeterd na de vorige testdag. De gebruikers vinden het nu duidelijk en overzichtelijk. Toch staat er misschien nog te veel. De belangrijkste onderwerpen mogen nog wat meer naar voren komen. Conclusie: het is flink verbeterd, maar nog niet perfect.

Locatiegegevens

Op de website hebben we kaarten met al onze projecten en storingen. Bezoekers kunnen de kaart zelf vergroten en verkleinen. Maar op die manier een bepaald project vinden duurt even. Wij kunnen zien vanaf waar mensen de site bezoeken. Daarom gaan we zorgen dat bezoekers automatisch hun eigen omgeving zien. En dus ook de projecten of storingen bij hun in de buurt.

De kaart met projecten en storingen. Binnenkort automatisch uw eigen buurt.

Denk mee!

We hebben 12 oktober weer veel ontdekt dankzij onze klanten. En dingen die we al dachten, werden bevestigd. We nemen dit mee bij nieuwe aanpassingen. Zo maken we de website steeds iets beter. Samen met u. Ook een mening over hoe het beter zou kunnen? Meld u dan aan voor ons klantenpanel.