Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet aanpassen?

U kunt uw termijnbedrag alleen aanpassen als u een watermeter hebt. Zonder watermeter betaalt u een vaste prijs voor het aantal eenheden van uw woning. Maar ook als u wel een watermeter hebt, kunt u soms uw termijnbedrag niet aanpassen. Lees wanneer dat zo is.

Ik heb een watermeter

Hebt u een watermeter? En kunt u het termijnbedrag niet aanpassen? Dan krijgt u binnen 3 maanden uw jaarafrekening. Met uw jaarafrekening krijgt u automatisch een aangepast termijnbedrag. We berekenen het nieuwe termijnbedrag met uw waterverbruik van het afgelopen jaar. Als uw verbruik bijvoorbeeld hoger is dan verwacht, betaalt u een hoger termijnbedrag. Hebt u minder water verbruikt dan waar u voor hebt betaald? Dan gaat uw termijnbedrag vanzelf omlaag.

Meer uitleg over termijnbedragen en jaarafrekeningen

Wat kan ik doen?

Wacht tot u de jaarafrekening krijgt. Hierop staat uw nieuwe termijnbedrag dat wij berekend hebben. U krijgt de jaarafrekening binnen 3 maanden. Daarná kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen, als u dat wilt.

 

Ik heb geen watermeter

Hebt u geen watermeter? Dan betaalt u een vast bedrag voor het aantal eenheden van uw woning. Hebt u een grote woning met veel grote kamers? Of een ligbad of een grote tuin? Dan hebt u meer eenheden en betaalt u meer. Hebt u een kleinere woning zonder tuin? Dan hebt u minder eenheden en betaalt u minder.

Aantal eenheden van uw woning

Het aantal eenheden van uw woning staat op uw drinkwaterrekening. U bekijkt uw rekening op Mijn Drinkwater. U logt daar in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Denkt u dat het aantal eenheden niet klopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.