Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Ik ben verhuisd. Waarom krijg ik nog een rekening voor drinkwater?

Als u verhuist krijgt u van ons binnen twee weken na de verhuisdatum een eindafrekening. We kijken dan of u voor uw oude adres nog geld moet betalen, of misschien nog geld van ons krijgt. Betaalt u per maand? Dan krijgt u vóór uw eindafrekening soms ook nog een termijnrekening. Dat komt doordat u uw water vooruit betaalt.

U betaalt uw drinkwater per maand vooruit. Aan het einde van elke maand krijgt u de termijnrekening voor de volgende maand. Dus: eind september krijgt u de termijnrekening voor oktober.

Voorbeeld

U verhuist op 28 september. U verbruikt dus in oktober geen water meer op uw oude adres. Maar wij hebben uw termijnrekening voor oktober dan al wel verstuurd. U hebt nu dus een rekening gekregen voor uw oude adres waar u al niet meer woont.

Wat moet ik doen?

Betaal de termijnrekening zoals u dat altijd doet. U krijgt het teveel betaalde bedrag bij de eindafrekening weer terug. Betaalt u met automatische incasso? Dan schrijven wij het bedrag van uw rekening af en hoeft u dus niets te doen.

Berrybot Berry, de digitale assistent