Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Overlijden doorgeven

Is er iemand overleden? We wensen u sterkte met het verlies.

Hoe geef ik een overlijden door?

U kunt bellen of chatten met onze klantenservice. We helpen u graag verder. U kunt ook snel en eenvoudig een online formulier invullen. Hieronder leest u meer over uw mogelijkheden. 

Weet u niet zeker of de overledene drinkwater van Waternet kreeg? Bel ons dan even. We kijken het graag voor u na.

Wilt u de levering van drinkwater stopzetten of tijdelijk laten doorgaan? Of wilt u het contract op uw naam zetten? Dat kan. Voor de waterschapsbelasting hoeft u niets door te geven.

Online doorgeven

Levering drinkwater opzeggen

Wilt u de levering van drinkwater stopzetten? Bijvoorbeeld omdat de woning is verkocht of de huur is opgezegd? Zeg dan het contract van de overledene op.

Levering opzeggen
Levering opzeggen

Levering drinkwater tijdelijk door laten gaan

Wilt u dat de levering van drinkwater op het adres van de overleden persoon tijdelijk doorgaat? Bijvoorbeeld omdat de woning nog niet verkocht of verhuurd is? Dat kan. We houden het contract dan tijdelijk aan. We sturen berichten en rekeningen naar uw adres. Dat noemen we het ‘erven adres’.

Levering tijdelijk door laten gaan
Levering tijdelijk door laten gaan

Waterschapsbelasting

Voor de waterschapsbelasting hoeft u niets door te geven. Wij ontvangen alle informatie van de gemeente, het Kadaster of de Kamer van Koophandel.

Wat gebeurt er met de aanslag waterschapsbelasting?

Dat hangt af van de situatie.

Woonde de overleden persoon alleen?

Dan komt de aanslag op naam van de erfgenamen. De aanslag wordt vaak ook verlaagd. Was de aanslag al helemaal betaald? Dan krijgen de erfgenamen het teveel betaalde bedrag terug.

Hebt u een aanslag waterschapsbelasting ontvangen voor een overleden naaste, maar bent u geen erfgenaam? Geef dat dan aan ons door via dit contactformulier

Woonde de overleden persoon niet alleen?

Dan zetten wij de aanslag op naam van een overgebleven bewoner op het adres. Is er na het overlijden nog maar 1 overgebleven bewoner? Dan verlagen wij de aanslag. Was de aanslag al helemaal betaald? Dan krijgt de overgebleven bewoner het teveel betaalde bedrag terug.

Vragen?

Bellen

Onze klantenservice is gesloten. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.

Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Onze digitale assistent is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week.

Social media

Stel uw vraag via Facebook of X. We antwoorden binnen 1 werkdag.

Facebook (U verlaat deze site) X (U verlaat deze site)
Reactie binnen 1 werkdag

Chat beschikbaar

Onze digitale assistent staat voor u klaar! Kan de assistent uw vraag niet beantwoorden? Dan kunt u ons altijd via de chat een e-mail sturen.

Direct antwoord