10 juni 2022

Meerdere maandbedragen afgeschreven, klanten worden geïnformeerd

Op 10 juni zijn er meerdere maandbedragen voor drinkwater afgeschreven bij ruim 300 klanten van Waternet. Dit gaat om verlate rekeningen van Waternet die nu worden afgeschreven.

Wij vinden het uiterst vervelend dat de maandbedragen zijn afgeschreven zonder dat wij klanten hierover vooraf hebben geïnformeerd.

Normaal gesproken informeren we mensen vooraf als er meerdere bedragen worden afgeschreven. Op die manier kunnen we eventueel vooraf een betalingsregeling treffen. Helaas is dat dit keer verkeerd gegaan.

Hoe wordt dit opgelost?

Als er bij u meerdere maandbedragen zijn afgeschreven, dan wordt u hier nog over geïnformeerd. Mocht u nu al vragen hebben, neem dan vooral contact op met onze klantenservice. Als het wenselijk is kijken we dan samen naar een oplossing voor een mogelijke betalingsregeling.

Hoe kan dit gebeuren?

Wij zijn overgestapt naar een nieuw IT-systeem voor facturering. Helaas zijn het erg complexe systemen, wat er toe heeft geleid dat sommige rekeningen te laat worden verstuurd. Deze worden momenteel ingehaald, daardoor zijn er bij ruim 300 klanten nu extra maandbedragen afgeschreven.

Gaat dit dan om onterechte afschrijvingen?

Nee. De klanten hebben geen dubbele factuur ontvangen. Het gaat om verlate rekeningen die nu worden afgeschreven.

Uiteraard begrijpen wij dat het heel vervelend is als dit ineens van uw rekening wordt afgeschreven. Mocht u vragen hebben of andere vragen over betalingen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

Waternet levert water aan 540.000 huishoudens in en om Amsterdam. Daarvoor betalen ze elke maand, of per kwartaal een rekening. Van de waterschapsbelasting zorgt Waternet onder meer voor schoon water in de grachten en in de polders en stevige dijken.