Hoe wilt u uw rekening ontvangen?

Kies hoe u rekeningen van Waternet krijgt: per e-mail of per post. De meeste klanten kiezen voor e-mail.

Rekening per e-mail

Rekening drinkwater per e-mail

Wilt u uw rekening per e-mail of per post? Dat past u zelf aan op Mijn Waternet.

  • U bespaart € 1,50 per rekening en spaart het milieu
  • Snel en veilig betalen met iDEAL, direct vanuit de e-mail
  • 70% van onze klanten kiest al voor rekening per e-mail
Nu instellen
Nu instellen

Aanslag waterschapsbelasting per e-mail

Ontvang een handige e-mail als uw aanslag klaarstaat. Log in met uw DigiD en geef uw e-mailadres door!

  • U mist geen belangrijke post
  • Ontvang een handige herinnering
  • Minder papier is beter voor het milieu
Nu instellen
Nu instellen

Rekening per post

Krijgt u de rekening nu per e-mail? Maar wilt u liever uw rekening in de brievenbus ontvangen? Ook dat regelt u makkelijk zelf.

  • Voor drinkwater gaat u naar Mijn Waternet. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord en stel uw voorkeur in op 'per post'. 
  • Voor de aanslag waterschapsbelasting logt u in met uw DigiD. Kies bij instellingen voor 'per post'.
  • Ontvangt u nu de aanslag waterschapsbelasting via de Berichtenbox van MijnOverheid? Dan kunt u de aanslag niet ook per post ontvangen. Wilt u dat wel? Log dan in bij MijnOverheid (U verlaat deze site). Haal bij 'Organisaties Berichtenbox' onder Waterschappen het vinkje weg bij 'Waternet - Waterschap Amstel, Gooi en Vecht' en kies voor opslaan. U kunt na 1 dag in Mijn Waternet uw voorkeur op 'per post' zetten.

Waar vind ik mijn rekeningen?

Alle rekeningen vindt u terug op Mijn Waternet. Ook als u uw rekeningen per post krijgt. U bent dus nooit uw rekening kwijt.

Bekijk uw rekeningen op Mijn Waternet

Vragen?

Chatten

Stel uw vraag aan onze digitale assistent. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Direct antwoord