Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Klanten Heemstede met buitenput gaan meterstand in juni doorgeven

01 december 2022

Eens per jaar geven klanten uit Heemstede hun meterstand aan ons door. Tot nu toe doen ze dat altijd in de maand december. Bij veel inwoners in Heemstede bevindt de watermeter zich in de put. Hierdoor ontstaat er door de kou vaak condens waardoor het aflezen van de watermeter niet altijd lukt. Daarom gaan klanten met een buitenput vanaf 2023 hun meterstand in de maand juni doorgeven.

Watermeter

 

Bij mensen in Heemstede zit de watermeter vaak in een put in de tuin. In de winter zit er door kou dan vaak condens op de meter. Hierdoor lukt het niet altijd om de meterstand af te lezen. Om dat probleem op te lossen vragen we deze klanten vanaf 2023 om hun meterstand in juni door te geven.

Wat merkt u ervan?

Bent u klant van Waternet, heeft u een buitenput en woont u in Heemstede? Dan kunt u dit verwachten:

  • In december 2022 geeft u nog 1 keer uw meterstand in december aan ons door.
  • Rond juni 2023 vragen we u opnieuw om uw meterstand door te geven. U krijgt daarvoor een brief of een e-mail. Vanaf dan blijft juni de maand dat u uw meterstand aan ons doorgeeft.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat uw watermeter niet leesbaar is. Neem dan contact op met onze klantenservice. Of bel ons op 0900 93 94 (normale belkosten). U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

De komende jaren gaan we de watermeters in de buitenputten vervangen. De nieuwe watermeters zijn niet gevoelig voor condens en dus beter leesbaar.

Berrybot Berry, de digitale assistent