Aanslag waterschapsbelasting 2021 komt later

U krijgt uw aanslag waterschapsbelasting dit jaar later dan normaal. Bekijk wat dat voor u betekent.

In 2021 hebben we ons computersysteem voor waterschapsbelasting en Mijn Waternet vernieuwd. Dit werk moest af voordat we aanslagen kunnen opleggen. Daarom krijgt u de aanslag voor 2021 later dan u gewend bent.

U krijgt de aanslag vanaf eind oktober

  • Dit jaar beginnen we eind oktober met het sturen van aanslagen. Normaal beginnen we in februari of maart. Eerder dachten we vanaf juli te kunnen beginnen met het versturen, maar dat is niet gelukt.
  • We sturen niet iedereen tegelijk een aanslag. U kunt de aanslag dus ook in november of december krijgen.
  • U betaalt pas vanaf het moment dat u de aanslag krijgt. Ook als u in termijnen betaalt.
  • Wilt u de aanslag niet in 1 keer betalen? Kies dan voor automatische incasso in maximaal 8 termijnen. U kunt het aantal termijnen zelf aanpassen in Mijn Waternet.
  • Als u in 8 termijnen betaalt zijn uw laatste afschrijvingen in 2022. Bij het sturen van uw aanslag voor het jaar 2022 houden we hier zoveel mogelijk rekening mee. We proberen ervoor te zorgen dat u volgend jaar niet in 1 maand voor zowel 2021 als 2022 afschrijvingen voor waterschapsbelasting krijgt.

Meer informatie 

Problemen met betalen

We begrijpen dat het vervelend is dat u de aanslag later krijgt dan normaal. En dat het misschien niet lukt om uw aanslag nu te betalen. We helpen u graag.

Bekijk de opties
Bekijk de opties

Kosten waterschapsbelasting bekijken

Bekijk hoeveel waterschapsbelasting u in 2021 gaat betalen.

  • Bekijk voorbeelden van veelvoorkomende woonsituaties.
  • Vergelijk de kosten van 2021 met die van 2020.
Kosten bekijken
Kosten bekijken

Oude aanslagen

Oude aanslagen die u al betaald hebt zijn niet meer zichtbaar in Mijn Waternet. Wilt u ze toch hebben voor uw administratie? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ontving u uw aanslagen ook in uw Berichtenbox van MijnOverheid? Die blijven wel gewoon staan.
Klantenservice
Klantenservice

Vragen?

Bellen

Onze klantenservice is gesloten. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.

Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Onze digitale assistent is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week.

0900 9394 normale belkosten
+31 889 39 4000 vanuit het buitenland
Gesloten

Social media

Stel uw vraag via Facebook of Twitter. We antwoorden binnen 1 werkdag.

Facebook Twitter
Reactie binnen 1 werkdag

Chat beschikbaar

Onze digitale assistent staat voor u klaar! Kan de assistent uw vraag niet beantwoorden? Dan kunt u ons altijd via de chat een e-mail sturen.

Direct antwoord