Geen water uit de kraan

Komt er geen water uit uw kraan? Of hebt u lage waterdruk? Dat is natuurlijk heel vervelend! We helpen u stap voor stap verder.

1. Kijk of er een storing is

Kijk eerst of uw storing al bij ons bekend is.

Bekijk actuele storingen en onderhoud

Staat uw storing al op de kaart? U ziet dan meteen wanneer we verwachten dat de storing is opgelost.

2. Vraag uw buren

Staat de storing niet op de kaart? En hebben uw buren wel water? Dan zit het probleem waarschijnlijk in of rond uw huis. Controleer dan de volgende zaken:

  • Kijk eerst uw kranen na. Zijn de zeefjes van de kranen misschien verstopt?
  • Check ook of de hoofdkraan en de tussenkranen helemaal open staan. Deze zitten meestal naast de watermeter, in uw meter- of cv-kast. Of in de kruipruimte onder het huis.
  • Woont u in een flat of een appartement? Dan kan er een storing in de hydrofoor zijn. Dat is een pomp die ervoor zorgt dat er overal in het gebouw genoeg waterdruk is. Neem in dit geval contact op met de beheerder van het gebouw.

Kunt u het probleem niet zelf oplossen? En zit het probleem tussen de kranen en de watermeter? Schakel dan een loodgieter in. Waternet is verantwoordelijk tot en met de hoofdkraan en de watermeter. Woont u in Amsterdam? Dan kan Waternet wel een loodgieter voor u regelen.

3. Meld storing bij Waternet

Is de storing nog niet bekend is bij Waternet? En zit het probleem ook niet in uw huis? Meld uw storing dan bij Waternet. Bel ons op 0900 93 94 en kies optie 1. Dit kan 24 uur per dag. U betaalt alleen uw normale belkosten.

Geen warm water?

Hebt u wel water, maar geen warm water? Dan zit het probleem waarschijnlijk in het toestel dat uw warme water levert. Neem contact op met uw verhuurder. Of met het bedrijf dat uw toestel onderhoudt. Hebt u stadsverwarming? Neem dan contact op met uw netbeheerder.

Meer problemen met water