Belastingaanslagen met fout betalingskenmerk verzonden

Lees hoe u toch kunt betalen.

Door een administratieve fout hebben een aantal van onze klanten een aanslag met een verkeerd betalingskenmerk ontvangen. Hierdoor lukt het betalen van de aanslag niet. Onze excuses hiervoor.

Hieronder vertellen wij u hoe u een verkeerd betalingskenmerk herkent en hoe u toch kunt betalen.

Hoe herkent u een verkeerd betalingskenmerk?

Als u het geld overmaakt, dan gebruikt u normaal gesproken het betalingskenmerk van uw aanslag. Bij een verkeerd betalingskenmerk krijgt u de melding dat het betalingskenmerk niet klopt. Hebt u zo'n verkeerde aanslag? Betaal dan via iDeal of zet het aanslagnummer in de omschrijving.

Hebt u al betaald met het verkeerde betalingskenmerk? Dat is geen probleem, uw geld komt goed bij ons aan.

Betalen met iDeal in Mijn Waternet

In Mijn Waternet kunt u makkelijk en snel betalen via iDeal. Ga naar Mijn Waternet en log in met DigiD.

Betalen met aanslagnummer

Op uw aanslag staat ook een aanslagnummer of subjectnummer. Deze nummers zijn wel goed. Volg de volgende stappen:

  1. laat het veld 'betalingskenmerk' leeg;
  2. vul in het veld 'omschrijving' het aanslagnummer in;
  3. verstuur uw betaling op de normale manier.

Hebt u nog vragen?

We vinden het heel vervelend dat er door een fout van ons verwarring is ontstaan. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Wij hopen dat u met deze beschreven oplossingen uw aanslag toch kunt betalen. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.

Vragen?

Bellen

Onze klantenservice is gesloten. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.

Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Onze digitale assistent is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week.

0900 9394 normale belkosten
+31 889 39 4000 vanuit het buitenland
Gesloten

Social media

Stel uw vraag via Facebook of Twitter. We antwoorden binnen 1 werkdag.

Facebook Twitter
Reactie binnen 1 werkdag

Chat beschikbaar

Onze digitale assistent staat voor u klaar! Kan de assistent uw vraag niet beantwoorden? Dan kunt u ons altijd via de chat een e-mail sturen.

Direct antwoord