Inhaalslag aanslag waterschapsbelasting
U krijgt de aanslag waterschapsbelasting later dan u gewend bent. Lees wat dat voor u betekent.
We sturen de aanslagen waterschapsbelasting later dan normaal. Dat komt door ICT-problemen. Omdat we de achterstand bij het versturen van de aanslagen gaan inlopen, ontvangt u dit jaar misschien meerdere aanslagen. We begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn en bieden hiervoor onze excuses aan.
Betalen in termijnen
Betaalt u nog niet in termijnen maar wilt u dat wel? Ga dan naar Mijn Waternet en log in voor belastingen met uw DigiD. Hier kunt u regelen dat u de aanslag via automatische incasso in maximaal 8 termijnen betaalt.
Kwijtschelding aanvragen
Hebt u weinig inkomen? Dan kunt u misschien kwijtschelding krijgen. U hoeft de aanslag dan helemaal of voor een deel niet te betalen. U leest er meer over op de pagina kwijtschelding. U kunt hier ook meteen kwijtschelding aanvragen.
Lukt het niet om te betalen?
Kunt u de aanslag niet betalen? En krijgt u geen kwijtschelding? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen.
Tijdlijn
Hebt u nog vragen?
Bellen
Onze klantenservice is gesloten. Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.
Social media
Stel uw vraag via Facebook of X. We antwoorden binnen 1 werkdag.