Problemen met betalen
We begrijpen dat het vervelend is dat u de aanslag later krijgt dan normaal. En dat het misschien niet lukt om uw aanslag nu te betalen. We helpen u graag.
Bekijk de optiesU krijgt de aanslag waterschapsbelasting later dan u gewend bent. Lees wat dat voor u betekent.
Wij hebben ons computersysteem voor de waterschapsbelasting en Mijn Waternet vernieuwd. Dit levert vertraging op bij het versturen van de aanslagen. Daarom krijgt u de aanslag voor waterschapsbelasting later dan normaal.
Wilt u de aanslag niet in 1 keer betalen? Kies dan voor automatische incasso in maximaal 8 termijnen. U kunt het aantal termijnen zelf aanpassen in Mijn Waternet.
Betaalt u in meerdere termijnen? Dan schrijven we uw eerste termijn af in de maand na de datum van de aanslag. We zorgen ervoor dat u in 1 maand niet meerdere afschrijvingen voor waterschapsbelasting krijgt. Bij het versturen van uw aanslag voor 2022 en 2023 houden we hier zoveel mogelijk rekening mee.
We begrijpen dat het vervelend is dat u de aanslag later krijgt dan normaal. En dat het misschien niet lukt om uw aanslag nu te betalen. We helpen u graag.
Bekijk de optiesBekijk hoeveel waterschapsbelasting u in 2023 gaat betalen.
Kosten bekijkenOude aanslagen die u al betaald hebt zijn niet meer zichtbaar in Mijn Waternet. Wilt u ze toch hebben voor uw administratie? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Klopt uw aanslag waterschapsbelasting volgens u niet? Dan kunt u online bezwaar maken tegen de aanslag. Maak direct bezwaar of lees eerst hoe het werkt.
Bezwaar makenOnze klantenservice is gesloten. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.
Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Onze digitale assistent is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week.
Stel uw vraag via Facebook of Twitter. We antwoorden binnen 1 werkdag.
Onze digitale assistent staat voor u klaar! Kan de assistent uw vraag niet beantwoorden? Dan kunt u ons altijd via de chat een e-mail sturen.