Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet aanpassen?

U kunt uw termijnbedrag alleen aanpassen als u een watermeter hebt. Zonder watermeter betaalt u een vaste prijs voor het aantal eenheden van uw woning. Maar ook als u wel een watermeter hebt, kunt u soms uw termijnbedrag niet aanpassen. Lees wanneer dat zo is.

Ik heb een watermeter

Hebt u een watermeter? En kunt u het termijnbedrag niet aanpassen? Dan krijgt u binnenkort uw jaarafrekening.

  • Betaalt u per 3 maanden? Dan kunt u 3 maanden voordat u de jaarafrekening krijgt uw termijnbedrag niet meer aanpassen.
  • Betaalt u elke maand? Dan kunt u uw termijnbedrag een maand voordat u de jaarafrekening krijgt niet meer aanpassen.

Met uw jaarafrekening krijgt u automatisch een aangepast termijnbedrag. We berekenen het nieuwe termijnbedrag met uw waterverbruik van het afgelopen jaar.

  • Als uw verbruik hoger is dan verwacht, betaalt u een hoger termijnbedrag.
  • Als uw verbruik lager is dan verwacht, gaat uw termijnbedrag vanzelf omlaag.

Wat kan ik doen?

Wacht tot u de jaarafrekening krijgt. Hierop staat uw nieuwe termijnbedrag. Ná de jaarafrekening kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen in Mijn Waternet, als u dat wilt.

Meer uitleg over termijnbedragen en jaarafrekeningen

Ik heb geen watermeter

Hebt u geen watermeter? Dan betaalt u een vast bedrag voor het aantal eenheden van uw woning. Dit bedrag kunt u niet aanpassen.

Het aantal eenheden van uw woning staat op uw drinkwaterrekening. U bekijkt uw rekening op Mijn Waternet. Klik op ‘Inloggen voor Drinkwater’. En log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Denkt u dat het aantal eenheden niet klopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Berrybot Berry, de digitale assistent